forumul prelucratorilor prin aschiere
Un loc pentru pasionatii prelucrarilor prin aschiere unde pot cere/oferi sfaturi si impartasi din experienta lor.
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
forumul prelucratorilor prin aschiere | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FORUMUL PRELUCRATORILOR PRIN ASCHIERE
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: monaahmed2012 la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Calarasi cauta Barbat 25 - 46 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Astazi am cumparat si eu un SP80
Are in dotare: 1. universal de 80 cu 3 bacuri + mai multe bacuri 2. papusa mobila + papusa gaurire rapida 3. dispozitiv frezare 4. cap divizor cu 3 discuri cu gaurele 5. multe pense 6. multe roti dintate 7. ceas comparator 8. micrometru 9. niste chestii ca niste pense (unele) altele ca niste cupe (postez o fotografie) al caror intrebuintare nu o cunosc, poate ma ajuta cineva sa ma lumineze 10. o randalina 11 un subler 12 cateva cutite din otel rapid cam praf, trebuiesc ascutite/refacute 11 un varf centrator fix pe CM1
De mentionat ca experienta mea cu strungul se rezuma la 90% informatii de pe net / forumuri, 10 % lucru pe un SN320
In plan: 1. un universal mai mare 100, poate 125 daca incape? cu 4 bacuri 2. o mandrina pe CM1 cu prindere 1-13 3. un varf CM1 rotativ 4. un set complet de cutite din otel rapid
Probleme de rezolvat: 0. o curatare si gresare generala 1. rezolvarea problemei motor 380 trifazic - 220 monofazic are cineva o solutie castigatoare? 2 degriparea papusei rapide 3 lamurirea instalarii capului divizor si a mesei de frezare....nu sunt inca lamurit unde se instaleaza (poate ma ajuta cineva cu informatii sau si mai simplu cu o poza - 1000 cuvinte)
De mentionat ca strungul nu are jocuri si nici nu pare uzat in vre-un fel.
Cateva fotografii cu jucaria:
Am mai postat aceiasi postare pe un topic deja existent, dar pe urma am reconsiderat si am inceput un topic nou, rog moderatorii sa stearga postul vechi
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Felicitari! Revin cu niste fotografii, ca sa vezi cam cum ar trebui sa fie unele chestii, de exemplu " draw bar " nu e in pozitia in care ar trebui. Esti sigur ca strungul este functional? eu vad un lagar din bronz, sper ca e de la un alt strung
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Care este draw bar? lagarul ala ce ar trebui sa faca? ce functie are? banuiesc ca e chestia aia lunga cu un fel de rulmenti din loc in loc. Trebuie precizat ca pozele sunt facute acum ceva timp,se vede si data pe ele....in momentul asta lagarul ala nu mai exista, nu am apucat sa fac fotografii ale strungului.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Deci, universalul are serie, bacurile trebuie sa aiba aceeasi serie, altfel exista bataie destul de mare. Vad si niste bacuri mai mari decat ar trebui. Dispozitivul de frezare si capul divizor se monteaza in locul turelei port-cutit. Recomand sa descarci manualul strungului Tos MN80a, multe chestii se lamuresc repede cu cartea in fata. Pentru pensete trebuie niste mansoane, 3 la numar, pentru fiecare tip de pensa, doua intra in ax, unul este cu filet, filetul de pe ax, pentru pensele palnie
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
m-am gandit ca dispozitivul de frezare si capul divizor se monteaza acolo, numai ca surubul central este mai subtire 2-3mm decat gaura dispozitivelor.....mi s-ar fi parut normal sa intre fit. maine ma uit de colierele pentru pense....o sa fac un inventar, fac cateva poze si postez. Un link cu manualul MN80?
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
intrebare: Intra universalul de 125? merita sa cumpar unu? am gasit unu cu 4 bacuri la un pret bun si sa nu il iau degeaba.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
http://passion-usinages.forumgratuit.or ... -tos-mn80a Da, se poate folosi universal de 125, insa e destul de greu, eu am un Klopfer de 110 , cu tot cu flansa ajunge la 5 kg, parca. Capul divizor si disp de frezare asa sunt concepute, cu ceva joc, probabil pentru a permite mici corectii. Lagarul este chestia cilindrica cu trei taieturi longitudinale dintre disp de frezare si papusa rapida, e din bronz si probabil provine de la un tos, la sp80 lagarele sunt din aliaj antifrictiune. Ce-i drept, nu am idee cum arata un lagar de sp80, stiu doar cum arata cele de tos Problema alimentarii la retea casnica se rezolva cu vre-o 26 microfarazi, condensatori la 500 de volti. Nu pune probleme in functionare, nu am patit niciodata sa se blocheze motorul, doar aluneca curelele in caz ca se intampla ceva nasol
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
multumesc pentru informatii, universalul de 125 este ca nou, are si bacuri intoarse si este la 100 ron
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Problema va fi flansa.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
universalul cu 4 bacuri il folosesc destul de rar, atunci cand il folosesc il pot prinde in cel de 80... cred
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
referitor la montajul dispozitivului pentru frezare in locul portcutitului, este totusi o problema...cursa transversala a saniei portcutit nu este suficienta......dispozitivul de frezare deabia ajunge pana la centrul universalului....asta inseamna ca nu vi avea cursa decat inapoi pentru miscarea perpendiculara pe batiu. Este corect asa? As dori totusi o poza de la cineva care are sp80 si dispozitivul de frezare. Multumesc
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Faina jucarie Dupa cum vad eu, dispozitivul de frezare este dotat cu un dispozitiv de divizare. Asta inseamna ca este util doar pentru frezarea roților dintate. Īn așa fel s-ar explica si cursa "prea mica". Eu am observat aceeasi problema la SP-ul meu cand am facut dispozitivul de strunjire sferic. Montat īn locul portcutitului, nu reuseam sa ajung pe axa de prelucrare a strungului desi cursa caruciorului era la maxim.
Referitor la montarea unui alt universal: la cel de 125 trebuie vazut daca atunci cand bacurile sunt deschise mai tare nu ating īn batiu. Cu siguranta daca montezi bacuri intoarse nu o sa le poti deschide la maxim deci vei prinde īn universalul de 125 același diametru care l-ai putea prinde intr-un universal de 100 cu bacuri īntoarse deschise la maxim.
Legat de alimentare: cea mai eficienta/buna/extraordinara/etc. metoda de alimentare ar fi cu ajutorul unui convertizor de frecventa. Acesta mai are și alte avantaje, vezi topicul meu cu convertizorul.
Raspund aici și legat de uleiul de ungere pentru SP 80. Daca este cu lagăre din metal alb, recomand folosirea unui ulei de compresoare. Nu folosi ulei auto!!! Acesta are alte calități și este destinat unui alt fel de regim! Ungerea lagărelor se face la fiecare pornire a strungului si in funcție de durata de folosire, in mod regulat. Daca este mai mult ulei da pe afara si nu este nici o problema; daca este prea puțin (lipsa) se gripeaza axul. Trebuie sa mentionez ca modelul acesta de strung nu are baie de ulei. Īn interiorul lagărelor se afla o bucata de pasla care inmagazineaza ulei si ajuta la lubrefiere.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Ma lovesc de urmatoarea problema care la prima vedere parea simpla. Nu am cheie de universal (patrata diametru 8mm) si cheie pentru suruburile de la portcutit care sunt patrate cu latura de 7mm, are cineva idee de unde fac rost de asa ceva? sau din ce improvizez? Cu universalul cred ca o rezolv , am luat un prelungitor de cheie 3/4 care are undeva la 9,5 latura si o sa il polizez pana intra in universal.....dar la portcutit nu am idee
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am rezolvat si problema cheilor, la universal am polizat pana a fost ok, iar la portcutit am schimbat suruburile cu unele care au hex de 13. Acum am luat toate rotile dintate sa le fac un inventar, voi posta lista, poate ma ajuta cineva sa imi spuna care de care este si la ce foloseste, eventual ce lipsuri am.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
@cnc-3000, spune-mi te rog prin ce metoda ai scos luciul ala la strungul tau?
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Pentru cheia de la universal am aplicat și eu metoda improvizației si am facut o cheie dintr-o cheie cu clichet (din coada ei mai exact). Suruburile de la portcutit le-am īnlocuit cu șuruburi cu cap pentru imbus. Este mult mai usor sa folosesti un imbus cu maner tip T iar suruburile poti sa le cumperi din magazinele de bricolaj (Hornbach in cazul meu). Referitor la luciu: daca te referi la ghidajele de la SP 80, dupa o curățare cu motorina am insistat pe rugină cu un burete de vase scotch brite. Si dupa ce īncepi sa-l folosesti o sa luceasca si mai tare de la ulei si spălare cu motorina. Apropo, dupa fiecare folosire este bine sa-l speli cu motorina, sa-l usuci cu carpe din bumbac si apoi sa-l uleiezi.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
a venit momentul sa apelez iar la bunavointa celor care au experienta cu SP80, dupa un inventar si o sumara curatare a rotilor care le detin (mai putin ce se afla deja in strung) am ajuns la urmatoarea lista: grupa ABC: Z80C, Z75CB, Z70CB, Z65CB, Z64B, Z57A, Z57B, Z56B, Z55A, Z50A, Z50CB, Z45CB, Z40CB grupa D: Z80D, Z75D, Z72D, Z70D, Z60D, Z45D, Z40D In plus mai am o roata dintata mica dubla, vezi poza. Acum, daca este cineva amabil sa imi spuna ce fac cu rotile astea? la ce foloseste fiecare grupa?, care este rolul fiecareia in grupa ei? si nu in ultimul rand CE ROTI IMI LIPSESC SA AM SETUL INTREG?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Trebuie sa descarci manualul strungului TosMN80a, pe ultima pagina este un tabel cu modul de aranjare al pinioanelor pentru a obtine filet metric, imperial, modul si diametral. Pentru filet metric se foloseste pinionul final de 100 dinti, care face parte din sistemul planetar, pentru celelalte sesitemul planetar se da jos si de inlocuieste cu pinioanele respective, 65 pentru imperial , etc. Pinionul dublu este pinionul A, cu 20 de dinti , monobloc. pentru A cu 25, 30 etc dinti exista un pinion din doua piese. Notatia Z45 e normala, celelalte litere sunt adaugate de strungar, nu au impportanta. Pinioanele standard au gaura de 14 mm, celelalte au alta provenienta, insa nu trebuie aruncate, eu mi-am facut Z80 si Z74 ca sa pot face cateva filete imperiale.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
sunt inca in ceata, din fotografia mea cu cele 4 pinioane doar cele 2 din dreapta sunt ale lui SP80? in afara de pinionul ala mic dublu mai sunt si alte pinioane duble care nu le am? stii cumva ce rotite imi lipsesc?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Din primele fotografii vad ca ai un numar MARE de pinioane, probabil unele nu sunt de la SP80, dar nu conteaza atat timp cat dantura se potriveste( modul 1), e posibil sa ai nevoie mai tarziu, se poate face orice filet, daca ai pinioanele cu numar potrivit de dinti. Este o formula de calcul cu care se calculeaza danturile necesare, in functie de filetul necesar.
35.6KB
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
[img][url=http://s1335.photobucket.com/user/sorinr/media/P1030026_zps5ae1d3f4.jpg.html]
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Aici se poate vedea cam ce lipseste, pensele interioare se inchid pe un manson mare, care se infileteaza pe ax, pensele exterioare se deschid pe un manson cu unghi de 40 de grade, care intra in ax, si mansonul pentru con morse 1. Mansonul pentru pensele normale este montat pe strung, urmeaza sa il fotografiez cand e gata. imediat langa pensa de exterior in trepte se vede adaptorul pensa-draw bar, filetul vizibil intra in draw bar, pensa are filetul corespunzator in interiorul adaptorului.
imediat in dreapta universalului este un platou pentru gaurire, coada CM1. Pe platou se vede pinion Z35 in pozitia A, pe pinionul compus( care cred ca are 30 de dinti). Pe laterala dulapului este discul divizor, care se monteaza pe ax, in spatele universalui sau al mansonului care mie imi lipseste. Respectivul manson foloseste la extragerea mansonului pentru pensele normale si cele de exterior .Cred ca este in fotografia ta, , deasupra micrometrului. " Draw bar" este in stanga micrometrului, iar chestia aia de la mijloc ar trebui sa fie in partea opusa filetului, fixata cu un surub
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
inca o dilema, la ce floseste instrumentul din imagine, l-am gasit printre accesorii, este pe CM1, clar nu discutam de surubul din imagine
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
si inevitabil, vine intrebarea......cu ce le-ati curatat fratilor piesele alea? si cat timp v-a luat?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Chestia aia e un dispozitiv cu care se dau gauri trasversale. Se monteaza in papusa, cilindrul de gaurit de plaseaza in santul ala, iar burghiul da gaura exact prin centru ciindrului. E piesa rara, n-am vazut la nimeni pana acum asta. Accesoriile mele sunt " noi", in sensul ca au fost acoperite multi ani cu vaselina de conservare si n-au vazut rugina. Blitz-ul pacaleste mult, nu sunt chiar asa de stralucitiare, dar sunt curate. Daca rugina nu este chiar strat continuu, recomand curatarea prin razuire locala cu o surubelnita, de regula sunt din otel moale, mai putin pensele , axul strungului si bacurile universalului
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Am inteles ce e cu piesa, m-am gandit ca asta trebuie sa fie dar vroiam sa fiu sigur...am vazut ca si tu ai una in dulap, papusa rapida am degripat-o, am lasat-o peste noapte cu wd40 si dimineata doar a trebuit miscata de cateva zeci de ori si acum merge ca unsa. Astept sa se faca mai frumos afara sa intru in operatiunea de curatare a strungului, Maine imi ajunge convertizorul si sper sa si vad strungul pornit, sa iau primu span. In momentul asta treaba cu filetarea si cu calculul rotilor este o enigma pentru mine dar in timp sper sa ii dau de cap. Nu sunt lamurit nici care rotite modifica avansul automat.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
pentru avans automat( avans fin, 1/10 din filet) trebuie sa apesi pe o parte a dispozitivului planetar. In extremitatea axului conducator, in stanga disp. planetar, este un soi de inel randalinat care in exterior e pentru filete iar in interior reduce de 10 ori filetul, pentru avans automat. Schimbarea de sens de filet se face din parghia din stanga etichetei SP80. In mijloc e neutru, sus si jos schimba sensul de rotatie al axului conducator. Inainte de a-l porni, te sfatuiesc sa il demontezi, asa vezi care e starea lagarelor, a batiului, indepartezi spanul si rugina etc. Manualul te va ajuta mult, crede-ma
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
astazi l-am pornit....merge ok, o mica problema la axul conducator, nu prea vrea sa cupleze, cateodata cupleaza cateodata nu.....trebuie desfacuta roata aia randalinata sau e din alta parte? Am intrat in span , inoxu merge uns, prea mica puterea pe turatii mici, insuficient de ex pt a fileta cu filiera. Maine ma apuc de curatare, dupa o sa am curaj sa postez cateva poze, dupa ce curat rotile dintare din stanga, care sunt pline de o vaselina neagra , probabil neschimbata de ani, cu ce ar trebui sa le ung? cu ulei sau vaselina grafitata?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Cand nu vrea sa cupleze? ce manevre faci? respecti indicatiile indicatorului de filete( sau cum s-o numi )? Daca te referi la dispozitivul planetar, da, este ceva mai dificil sa cuplezi in pozitia corecta pe filete si pe avans fin, dar trebuie insistat cu delicatete. Puterea mica cu convertizor? Asa ma gandeam si eu... eu folosesc o manivela pentru filete Tot strungul se unge doar cu ulei, ulei fin pentu lagare , ghidaje si suruburi conducatoare, ulei mai normal pentru pinioane( daca uleiul subtire/fin este in cantitate limitata)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
deci nu folosesc vaselina deloc nicaieri, cupleaza greu surubu conducator, adica nu se invarte, trebuie gadilat la rotita aia randalinata, de mutat dupa filete pe avans merge
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Exact, trebuie gadilata rotita aia, de iesit iere din orice pozitie, de intrat intrea doar in animite pozitii, trebuie sa rotesti putin dispozitivul planetar pana sa aliniaza dintii pinioanelor.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am curatat astazi 75 % din strung, am avut nitel de curatat la el, un istet inaintea mea daduse cu vopsea pe toate partile lucioase/ inox, de pe strung...cred ca si pe batiu a fost dat cu vopsea.a fost o zi de munca de la 10 la 17, mai trebuie insistat pe la rotile dintate, nu am avut curaj sa le dau pe toate jos...., si nici caruciorul cu surub conducator nu l-am demontat....ce am observat este ca nu exista jocuri, nici in ghidaje nici la lagare, am dibuit si miscarea la cuplarea surubului conducator......mai am o mare dilema legata de filete....si anume: Dupa primul drum de filet, atunci cand te opresti si vrei sa o iei de la capat....care trebuie sa fie miscarea in asa fel incat a doua trecere cu cutitul sa cada pe prima.....
Nu am mai facut poze cu strungul dupa curatare ca eram plin de vaselina pe maini, am in schimb o poza cu rotitele inainte.....nu va speriati acum nu mai sunt asa.
Mai am o problema...dupa ce le-am curatat, rotile dintate cand le cuplez rontaie cam neplacut.....un zgomot ca si cand ar avea nevoie sa fie unse bine.....nu stiu daca va disparea zgomotul numai cu ulei...
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am inteles cum functioneaza operatiunea de filetare, relativ simplu, mai trebuie sa ma lamuresc cu pasul raportat la rotita dintata.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Pasul surubului conducator e de 3 mm, daca filetul care trebuie confectionat este submultiplu de 3, se poate relua filetarea din orice pozitie( sau aproape). Daca nu, trebuie schimbat sensul si adus caruciorul la pozitia necesara fara a decupla nuca. oricyum, nu am facut prea multe filete, asa ca nu stiu de valabila e informatia asta. Oricum, la filete imperiale sigur nu se decupleaza nuca. In fotografie pozitiile pinioanelor sunt gresite, A este in locul BC. La strungul meu saibele de blocare sunt taiate cat sa iasa de sub surub , suruburile fiind cu cap inecat. Suruburile de blocare ale pinioanelor trebuie sa asigure rularea lejera a pinioanelor, altfelse desurubeaza si e de rau. Zgomotul vine de la pozitionarea cu joc prea mare a pinioanelor. Jocul se regleaza din bratul de sprijin al BC, cel cu decuparea accea alungita. Ai de curatat la el, insa o vei scoate la capat. Cred ca iti lipsesc si coarnele care actioneaza sistemul de strangere al penselor. Cred ca va trebui sa le confectionezi , e ceva de ajustat la ele ca sa se potriveasca in canalul lor. In capatul axului , vizibile in fotografie, sunt doua decupaturi, acolo vin doi cilindri mici cu rol in inchiderea penselor.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
O fotografie face cat o mie de cuvinte, filetare pas 0,5mm
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
intradevar, o fotografie face cat 1000 de cuvinte....rotile asa au fost asezate cand am luat strungul....aparent functioneaza asa.....voi incerca maine sa vad daca fac schimb ce iese. Filetul l-am facut fara sa decuplez nuca, doar din butonul de fata spate al motorului Posibil din cauza asezarii gresite a pinioanelor sa nu am suficienta forta pe turatii mici Si inevitabil vine intrebarea: care pinion este A care B care C?
P.S. Am descoperit din poza ta / filet de 0,5 / tabelul cu filete ca A este cea mica din spate de 20, B este cea mai mare din mijloc de 60 si C este cea mai aproape de camera cu 50...incet incet se face lumina.
P.P.S...din cate imi dau seama , la mine rotile sunt asezate A:60, B:30, C:25...si asta in tabel inseamna filet de 1,5mm, deci nu cred ca sunt asezate gresit ci doar un avans mai mare si un filet mai mare decat la tine
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Da, ai dreptate, se pare ca era pus pe pas de 1,5 mm, am gresit, imi cer scuze. Fa-ti saibele taiate, te vor ajuta mult la schimbat pinioanele, vezi sa fie suruburi cu cap inecat, si cel de la A sa nu fie cu capul prea inalt, atinge in B. Fa-ti si o manivela, sa vezi cum te descurci cu ea, ai control mai bun, simti imediat cand ceva nu e in regula si oprirea e instantanee. Iti pot da dimensiunile necesare.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
nu ai de ce sa iti ceri scuze, interesanta manivela, o sa o fac si eu sa vad cum iese, acum lucrez la dispozitivul de frezat la rotund, sambata cred ca va fi gata
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Urmatoarea miscare pe ordinea de zi este sa inlocuiesc cureaua care antreneaza axul universalului, intrebarile mele sunt urmatoarele: 1. cat este de dificila inlocuirea? 2. personal nu as vrea sa ma bag in toate surubelele alea care centreaza axul.....exista si o alta varianta sa inlocuiesc cureaua fara sa desfac axul? 3. exista pe undeva o schema detaliata cu pasii care trebuiesc urmati pentru inlocuirea curelei? Multumesc anticipat celor care se vor obosi sa imi raspunda.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Inlocuirea efectiva nu este dificila. Dar pentru a inlocui cureaua trebuie sa scoți axul din lagare ceea ce implica remontarea lui si strāngerea corectă a lagărelor dupa. Alta posibilitate de a schimba cureaua nu este.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Schema detaliata iti dau eu, adica iti scriu toti pasii. Nu exista surubele, sunt doar doua suruburi care misca penele de fixare si piulitele mari de pe lagare. Cu ocazia schimbarii curelei vezi si cum se prezinta lagarele si axul. O varianta de curea demontabila este extrem de scumpa si se numeste " nutlink belt ".
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
cnc-3000 a scris:
Inlocuirea efectiva nu este dificila. Dar pentru a inlocui cureaua trebuie sa scoți axul din lagare ceea ce implica remontarea lui si strāngerea corectă a lagărelor dupa. Alta posibilitate de a schimba cureaua nu este. |
La demontarea axului din lagare ma refeream cand ziceam ca nu m-as baga
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
sorin renato a scris:
Schema detaliata iti dau eu, adica iti scriu toti pasii. Nu exista surubele, sunt doar doua suruburi care misca penele de fixare si piulitele mari de pe lagare. Cu ocazia schimbarii curelei vezi si cum se prezinta lagarele si axul. O varianta de curea demontabila este extrem de scumpa si se numeste " nutlink belt ". |
Te rog sa imi detaliezi miscarea, daca se poate si nu cer prea mult cu ceva poze (1000 de cuvinte) am gasit cureaua nutlink belt, 10 dolari 30cm, nu ar fi exagerat, as cumpara daca s-ar gasi si pe plaiurile noastre
P.S. cred ca am gasit cureaua, asta ar fi ce imi trebuie: sau
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Cureaua de la fuliile intermediare la ax are 1180 mm ( lungime, circumferinta). Daca ai eliminat fuliile intermediare poti scurta cureaua. Nu am poze de la demontare, iti dai seama ca numai la poze nu-mi starea gandul. Deci, Axul sta pe niste lagare, cel din fata cu doua piulite , cel din spate cu una singura. Piulita de pe lagarul din spate e blocata pe lagar cu o saiba/siguranta elastica, de aceea cu doua gauri. Se scoate prin largire. Lagarul din fata are pe o fata un umar al axului, pe cealalata fata o saiba din otel. Saiba de otel e presata de fulie, fulia e stransa cu o piulita, piulita blocata cu un surub ingropat. Ca sa scoti axul trebuie sa scopi piulita din fata de la lagarul frontal, sa o slabesti complet ce cealalata, sa scoti siguranta de pe lagarul posterior. Scopul este sa deschizi la maxim lagarele si sa le scoti din locasele lor conice( catre dreapta). Scoaterea lor se face cu ajutorul piulitelor, urmata de expandarea cu ajutorul penelor actionate de cele doua suruburi. Scoaterea este doar partiala, cat sa se poata largi lagarele. In capatul din stanga, axul are o pana, pe care eu nu am reusit sa o scot( probabil e lipita) .A trebuit sa o pilesc putin ca sa o fac sa treaca prin lagarul posterior. Miscarea de scoatere a axului se face cate putin, se desurubeaza piulita de pe ax, se misca fulia,, se deplaseaza axul, se desurubeaza piulita, se misca fulia ...samd. Daca studiezi schema constructiva vei intelege dispunerea pieselor.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
numai din ce ai explicat si ma gandesc serios sa cumpar curea din aia segmentabila
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Crede-ma, e mai greu de explicat decat de facut. Pe scurt, expandezi lagarele si scoti axul prin lagarul frontal desfacand piulita de pe ax.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Sustin ceea ce spune sorin renato. Nu este chiar asa de complicata demontarea. Doar la montaj trebuie avut grija cu reglajul corect al jocului axului īn lagare. Daca te loghezi pe yahoo groups TOS MN-80 o sa gasesti acolo poze cu dezfacerea si īnlocuirea lagărelor la un TOS MN-80. Īn mare parte este același lucru si la SP. Credeam ca am postat pozele aici dar acum mi-am adus aminte ca le-am pus doar pe celălalt forum. Cauta-le si acolo pe topicul lui daredan cu SP80. Din cāte imi aduc bine aminte eu am folosit o curea de la Dacia. Pare-mi-se are lungimea ideală și pretul mic. S-ar putea sa nu mai țin bine minte totuși, dar cred ca a fost curea de ventilator/alternator de la motorul de Dacia.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
multumesc pentru explicatii si ajutor, am comandat curea nutlink, maine imi ajunge, am comandat 1,5 metri, imi vor ajunge cu siguranta, scumpicica, aproape 300 ron, sper sa mearga si sa ma tina toata viata la banii astia
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Ar fi bine sa tina! Intr-o vreme ma gandeam si eu la cureaua aia, insa eu voiam sa o confectionez. Din fericire, am abandonat proiectul. Materialul e destul de accesibil, se foloseste la prelatele camioanelor . Am schimbat de 3 ori cureaua, acum am gasit una abolut noua, la lungimea specificata in manual Si e mult mai buna decat cele vechi, care erau folosite, insa cam neuniforme. Nu uita , ulei, 0,5 ml per lagar la 4 ore functionare sau mai des. Cica la Myford, la 2000 rpm ar trebui cam 1 picatura la 30 de secunde. Myford-urile au lagarele originale tot din aliaj antifrictiune, la ele ungerea se face prin picurare, alta mancare de peste, ceva mai vizibil si de efect. Ce urmeaza pe lista de reparatii/investitii?
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
urmeaza motorul de 0,75Kw, nu gasesc unu care sa aibe un raport pret calitate decent, pe unde mai exact se pune ulei pe lagare?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Da' de ce vrei sa schimbi motorul? crezi ca daca pui motor de 5 kw vei avea mai multa putere? E strung de precizie, nu de putere. Motorul pe care il folosesc eu e original, de 370 w, si e arhisuficient, am blocat universalul cu inox si cu aluminiu si motorul torcea linistit in continuare, si e alimentat prin condensatori( 280 w ramasi estimativ) Pun poze cu zonele de ungere
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
cu motorul dublu ca putere vreau ca puterea lui sa fie dubla pe turatii mici gen 30-50 ture , mi-a ajuns cureaua, arata foarte rezistenta, dimensiunile ok 10 / 6 mm, lungimea foarte usor reglabila, dupa ora 5 ajung sa o montez si postez impresiile, astept poze cu locurile pe unde sa ung lagarele
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Bulinele portocalii idica punctele de ungere, eu folosesc o seringa cu un segment de tub siliconic
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
pai acolo sunt niste gresoare....gen cum sunt la crucile cardanice....e plin strungu de din alea, cred ca merge si doar o seringa, impingi bila cu ea...am montat cureaua....jmechera, daca nu te deranjeaza costu e numaru 1 Ca si gresor cu ulei credeti ca scula asta ar fi potrivita?
sau vreunu din astea?
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Merge foarte bine cu o seringa cu ac rupt sau cu manson siliconic( sau cauciuc in lipsa). Eu folosesc manson siliconic pentru ca fara presiune nu intra ulei in lagare. Cea mai potrivita scula e o seringa de 5 ml, insa in lipsa poti sa cumperi un gresor mic si sa-i pui manson .
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
astazi am facut primul filet ca la carte M10 x 1 (ca asa erau rotitele setate), a mers foarte bine si usor (mai ales dupa ce am setat acceleratia si deceleratia motorului pe minim - adica se opreste instant, porneste instant la viteza setata) inca nu am facut rost de ulei de compresor sa ung lagarele si se simte, erau cam calde, in plus se simte si lipsa unui ventilator suplimentar la motor, mai am de lucru
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Lagarele erau cam calde la viteza minima? Nu e bine. Cam ce turatie a fost la filetare? Obligatoriu iti trebuie un ventilator, care sa aduca aer exact in carcasa motorului, nu doar in compartiment.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
nu a fost numai filetare...initial a fost debitare bara de 10mm, gaurire, pe distanta de 120mm gaura de 5,5 in inox, dupa care filetarea , s-a lucrat ceva la el
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Dar ai folosit macar ceva ulei sa ungi inainte de pornire? Ulei pentru compresor găsești īn Selgros la 35ron/litru! Ar fi păcat sa gripezi lagărele dintr-un motiv atāt de banal. Regula de aur este sa pui ulei inainte de fiecare pornire pe ziua respectiva și apoi din jumate in jumate de ora. Daca pui mai mult ulei nu se intampla absolut nimic, doar murdaresti putin strungul de ulei. Un motiv pentru īncălzirea lagărelor este un reglaj prost facut. Eu făceam jocul la ax de 0.02-0.03mm. Daca ai un ceas comparator verifica si acest joc. Alt motiv pentru care se īncălzesc puțin lagărele este functionarea absolut normală dar transmiterea călduri de la piesa prelucrată prin intermediul universalului īn toata păpușa fixa. Aici doar tu poti sa-ti dai seama care este motivul īn funcție de temperatura.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
neavand ulei am folosit doar WD40, nu stiu cat de bun a fost la ungere, deocamdata nu am gasit ulei de compresor, selgros in Alexandria inca nu a aparut, iar pe la magazinele auto nu au asa ceva. Am vorbit cu mecanicul meu care are un compresor (din ala care face aer cu care desface roti, vopseste, etc) si mi-a zis ca el foloseste ulei 5W40, e bun uleiul asta?
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Decat WD40 mai degrabă un ulei auto fie el 5W40. Ma indoiesc ca WD40 ar avea proprietățile necesare pentru a asigura īn functionarea strungului pelicula de ulei necesară lubrifierii. WD40 poti sa-l folosesti ca ungere la prelucrare desi nu stiu ce gaze degajă si nu l-as folosi prea mult.
Acu' imi permit sa te cert putin: ti-ai permis sa comanzi o curea destul de scumpa dar un ulei absolut necesar nu se poate? Pai daca strici lagarele ce mai faci cu strungul? Ca piese de schimb nu se gasesc pentru asta....
La strunguletul meu nu aveam gresoarele la lagăr ca īn poza lui sorin renato. Erau peste tot pe strung dar pe cele de la lagare probabil cineva le-a scos pentru a facilita ungerea. Asa, aveam doua gaurele (cāte una pe fiecare lagăr) prin care puteam picura in voie uleiul direct unde trebuia.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Nu mai folosi WD40, ala nu e ulei , e produs petrolier diluant, probabil de asta s-au incalzit lagarele. Eu am folosit o vreme ulei pentru diesel, fara probleme. Ideea e sa fie un ulei subtire. Uleiul de mecanisme fine ar fi bun, insa daca e de origine animala, dupa 2 ani incepe sa se transforme in vaselina( reactie chimica datorata conractului cu metalul) si trebuie sa demontezi complet lagarele si sa le cureti cu WD40. Pana faci rost de ceva mai bun, foloseste ulei auto nou, subtire. Uleiul de compresor e de mai multe feluri, cel pe care il folosesc eu este de compresor, insa de fapt compresoarele alea sunt turbine care au 15.000-30.000 RPM, nu compresoare cu piston. dar nu mai conteaza, uleiul trebuie sa fie cat mai subtire cu putinta. Eu folosesc Mol turbine K46, insa ar trebui sa fie K22 ca sa respect specificatiile producatorului ( lagare de bronz) .Cauta pe net sa vezi ce ulei se foloseste la strungurile Myford, care au lagare din aliaj antifrictiune. Gresoarele astea sunt cam ineficiente, in sensul ca cele doua picaturi de ulei pe care ar trebui sa le pun la fiecare punct de gresare nu prea intra din cauza ca nu are pe unde sa iasa aerul din interior. Asa ca seringa cu manson siliconic e varianta la care am ajuns oarecum fortat de imprejurari.
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Nu am cumparat ulei pana acum nu din lipsa de bani ci din delasare si datorita faptului ca nu am gasit ce cautam si nici nu stiam exact ce imi trebuia. Am observat ca daca apuc tare de universal si misc de el PARCA ar avea un mic joc, nu imi dau seama in ce parte sus - jos , stanga - dreapta....dar jocul este ceva gen 0,1 - 0,3 mm. Intrebare, la ce folosesc cele 2 suruburi de deasupra lagarelor, fix deasupra gresoarelor?
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Suruburile alea expandeaza lagarele prin infiletare in niste pene trapezoidale. Infiletarea lor expandeaza lagarele, desfiletarea provoaca inchiderea lor pe ax rezultand griparea.Lagarele sunt conice la exterior, diametrul mare in partea dreapta. Deplasarea lagarelor catre dreapta si expandarea lagarelor provoaca marirea jocului in lagare. Deplasarea lagarelor in locas se face cu lagarele stranse pe ax. Deplasarea se face din piulitele mari.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
deci, daca strang suruburile alea jocul scade, DAR creste frecarea, implicit si temperatura, din ce am citit, e bine ca axul cu universalul sa se invarta de 2, 3 ori la o actionare in forta cu mana , voi incerca sa vad cum e la mine, multumesc, inca nu imi dau seama care sunt piulitele de care vorbesti in postul de mai sus
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Nu, daca strangi suruburile jocul se va mari, pentru ca este ridicata o pana logitudinala care expandeaza lagarele. De fapt suruburile alea au rol doar de a expanda lagarele. Jocul se regleaza prin deplasarea catre stanga( joc mic-catre zero) si catre dreapta( joc din ce in ce mai mare) a lagarelor. Daca te uiti la ultima fotografie pe care am postat-o, cea cu gresoarele, vezi ca lagarul din dreapta , de o parte si de alta a gresorului are niste chestii rotunde, mari, cu gauri( patru la numar pe fiecare). Alea sunt piulitele, lagarul e lung cat sa intre cam 5 mm in fiecare piulita.Daca sesurubezi piulita din stanga si o insurubezi pe cea din greapta , ai miscat lagarul catre dreapta, insa acum ai joc intre lagar si papusa fixa, care se anuleaza prin inrurubarea surubelului de deasupra. Si astfel ai marit jocul. Pentru reducerea jocului, desurubezi surubelul( lagarul se strange singur pe ax) si, cu ajutorul piulitelor mari ale lagarului misti lagarul catre stanga. Urmeaza expandarea lagarului in locasul lui si ai obtinut joc redus. Pare complicat, dar daca te uiti in cartea tehnica la desenul lagarului ai sa intelegi imediat si singur ce ma chinui sa spun aici. Nu exista lagar gripat, ci doar surubel uitat desurubat. De fapt exista, daca nu e ulei sau joc foarte mic se produce incalzirea lagarului si " umflarea" lui, urmand intepenirea axului in lagar( tot patitu-i priceput). Exceptand complicatiile astea, lagarele sunt extrem de precise( strungul meu are bataie pe zona conica din interiorul axului de UNA MIIME milimetru! Masurata cu ceas comparator marca Tesa, o bijuterie la propriu, plina de rubine babane.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Intradevar suna destul de complicat mai ales ca nu am o vedere generala asupra mecanismului lagarelor, poti pune o schita cu mecanismu lagarelor, poate ma mai luminez putin.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Uite, descarca manualul de aici: http://passion-usinages.forumgratuit.or ... -tos-mn80a primul e in engleza, al doilea in germana, fotografii( ale mele), poti sa vezi mai bine ce si cum. Vezi ca ai un lagar de rezerva, in a doua fotografie de la inceputul topicului, intre papusa rapida si dispozitivul de frezare, uita-te la el si ai sa intelegi multe. Filetul asa este, ceva mai ciudat. Ca sa desfaci piulitele lagarelor ai nevoie de un cilindru-cheie de 5mm diam, pentru piulita de pe ax, de 4mm diam.
Modificat de sorin renato (acum 10 ani)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am instalat si motorul de 0,75Kw, puterea nu mai este o problema acum
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Pune si o poza. Nu te zgarci ca noi, cei care ne-am dat cāte o părere, avem microbul asta īn sānge. Și o poza echivalează cu o doza de medicament
Vorbesc īn numele meu
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Pozeeeee! Inclusiv cureaua, mai ales. Sunt curios cum ai montat motorul, ai ciopartit biroul?
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
nu, motorul a intrat decent, a trebuit sa tai putin din laterala flansei de prindere, si datorita faptului ca am curea reglabila , nu a trebuit sa mai caut alta curea fata de ce aveam, poze fac maine
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
o poza cu motorul de .75 Kw asezat pe pozitie, cureaua se vede si ea cum vine:
aici o fotografie cu convertizoru de frecventa asezat pe usa din stanga :
o poza cu strungu, de mentionat ca este inca afara....se lucreaza la garajul in care va fi relocat:
astazi m-am jucat cu un hex de inox si mi-am facut o freza de debitare (cam lunga, maine o sa o scurtez)
DAR, AM DESCOPERIT URMATOAREA PROBLEMA :
Daca setez strungul pe avans pentru filet (adica trag de rotita randalinata in exterior), avansul merge ca uns, nu pot opri avansul cu mana, DAR , daca dau pe avans fin, (adica imping rotita randalinata din fotografie in interior pana la capat) avansul nu merge liniar, merge impiedicat, si am observat ca daca prind bine cu mana rotita randalinata o pot opri (impreuna cu surubul conducator cu tot) ba chiar o pot da si inapoi (asta in timp ce strungul merge si avansul este cuplat)
De ce se intampla asta? si mai ales cum remediez problema?
A doua nedumerire / problema, am vazut ca la MN80, si la SP81 in stanga sus au o maneta lunga orientata in sus care la mine lipseste, exista doar gaura, la ce folosea maneta respectiva, si de unde fac rost de una?
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
barosul
MESTER
Din: bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 94
|
|
Daca nu e secret de unde ai luat cureaua aia din segmente si cat te-a costat.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
nu e nici un secret, de aici , 1,5 metri cu transport pe undeva la 270 ron
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
In gaura respectiva vine maneta care acționează sistemul de prindere a pensetelor.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
cnc-3000 a scris:
In gaura respectiva vine maneta care acționează sistemul de prindere a pensetelor. |
Ok, deci nu imi va fi de mare folosinta, banuiesc ca fara maneta aia nu pot folosi pensele.... Ramane prima problema cea cu avansul fin, stie cineva ce se petrece in interior (adica in prelungirea axului al carui capat este rotita randalinata), si care este motivul pentru care avansul meu fin este intrerupt (nu este liniar, si nici foarte ferm) banuiesc ca este un sistem gen ambreiaj care nu mai tine cum trebuie.....sa ma risc sa il desfac? (oricum alta varianta nu cred ca am)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Pana raspunde cineva care are strungul in fata, o sa zic si eu din amintiri: Rotita randalinata respectiva actioneaza asupra unor sateliți aflati īn interiorul dispozitivului. Īn cazul in care nu cuplează bine (adica nu intră total sateliții īn coroana dintata) probabil ca doar agață puțin, acesta fiind motivul pentru care nu acționează cum trebuie surubul conducător. Singura rezolvarea este sa te bagi puțin īn el și sa-l desfaci. Nu ai ce sa strici și pana la urma așa se invata. Dupa un timp o sa devii expert in SP si o sa poți ajuta si tu pe alți. Din pacate, eu nu am mai vazut un SP de mai bine de doi ani de cand l-am vāndut si nu pot vorbi decat din amintiri. Ca idee, la inceput habar nu am avut despre toate astea (nici acum nu stiu decāt lucruri de baza) dar treptat treptat, cand ma loveam de probleme ma informam si mai invatam cate ceva
Referitor la sistemul de pensete: nu doar maneta face parte din acest sistem. Mai sunt si altele... Īntr-una din pozele postate de sorin renato se vede cat de cat cam despre ce este vorba acolo.
PS: poate trebuie doar reglată pozitia rotitei randalinate in ansamblul respectiv. Modifica poziția puțin, desfa surubul care blochează rotita pe ax si fa cāteva pozitionari ale ei pe ax. Poate nu este montată cum trebuie si nu are cursa suficienta de angrenare...
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
azi m-am lovit de o filetare cu filiera, la viteza foarte mica, motorul are putere dar patineaza cureaua, rezultatul este ca nu se poate fileta cu filiera sau tarodul, drept urmare am luat de buna solutia lui @sorin renato, si am construit o manivela, a iesit beton, este foarte utila, merita pe deplin timpul pierdut, cam asa arata:
span de inox, unele aveau si 2 metri lungime
P.S. offtopic, trebuie sa incerc sa postez un raspuns de 10-15 ori pana reusesc, de fiecare data imi da mesaj de eroare "pagina este temporar indisponibila"
|
|
pus acum 10 ani |
|
djseba
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 88
|
|
salut, sper sa nu crezi ca iti zic cu rautate, dar cu strungurile mici e greu, in sensu ca e foarte usor sa le strici, sunt sanse ca lagarele acele sa trebuiasca refacute, treba care cred ca te costa destul de mult, parca imi pare putin rau ca nu iti poti folosi struguletul la adevarata lui valoare (filetare,pensete, etc) , in loc sa cumperi cureaua aia scumpa puteai plati pe cineva sa ti-o schimbe si sa iti centreze si axu, ocazie cu care cred ca aflai si ceva informatii cu privire la ungerea lagarelor, nu cred ca te costa mai mult de 100 ron la un tataie sa iti schimbe cureaua, o alta chestie nu inteleg de ce ai convertizor pe un strung asa de mic cred ca gaseai un monofazat serios de banii care i-ai dat pe convertizor, nu te prosti cu ulei de compresor a spus asa in cel mai rau caz poti folosi in caz ca ti se taie venele si trebuie sa il pornesti poti baga ulei de cutie de viteze sau ulei de balbotaj, trebuie la inceput sa bagi pana vezi ca curge pe langa ax o sa iti trebuiasca ceva presiune, recomand asa ca parere personala sa pui si un varf de cutit de grafit in ulei, se gaseste la horenbach, iti pot ura decat bun venit si spor la treba ai ceva de munca la strungulet
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Convertizorul l-am montat nu numai pentru a scapa de trifazic 380 ci si pentru a avea schimbare de sens la buton si pentru viteza variabila la potentiometru, cureaua aia segmentata m-a ajutat de exemplu cand am schimbat motorul, datorita asezarii distanta intre fulii nu a mai fost aceiasi (mai exact distanta intre fulia motorului si cea a centralului ) drept urmare nu am mai putut intinde centralu la maxim cum era inainte, daca aveam curea fixa trebuia sa o inlocuiesc (iar), iar tataie iar 100 ron, ulei am bagat acum prin toate gaurelele pana a dat pe afara, nu e nevoie de presiune, bilutele din gresoare se imping foarte usor in jos si ulei intra pana da pe afara. Strunguletul asta asa micut are 30 de ani...sunt convins ca a fost brutalizat mult peste ce il pun eu acum sa faca....si inca functioneaza....binisor, imi vine greu sa cred ca acum cand este atat de multa informatie voi reusi eu sa il fac praf, mai ales ca lucrez sub atenta supraveghere a lu socumeu care a lucrat pe un SN320 vre-o 25 de ani si care are un SN320, facut cadou de mine. Treaba cu ungerea lagarelor am aflat-o, problema rezolvata, nu se mai incing, se incalzesc doar, treaba cu grafitu nu o stiu, nu o stiam, nimeni nu a zis nimic de grafit pana acum , voi studia subiectu.
P.S. din nu sunt la a 15-a incercare de a posta...incepe sa devina epuizant
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Din pacate asta este de la platforma care hosteaza forumul. Nu am ce sa-i fac...poate o sa-și revina sau o sa moară. Oricum, nu este foarte vizionat/popular forumul...deci nu este nici un bai.
@djseba: lagarele astea au nevoie de un ulei fin/vascozitate redusa. Uleiul de cutie nu cred ar face fata la turatia respectiva ca sa creeze pelicula necesara īntre ax si lagăr. Ca si constructie, lagărul are īn partea de jos un "buzunar" cu o bucata de pasla care reține uleiul. Īn timpul rotatiei, axul se autolubrifiaza in contact cu aceasta pasla. Cam asta este situatia cu ungerea la SP. Nu cred ca ar ajuta adăugarea grafitului in situatia asta. Si asta datorită tipurilor de materiale folosite si a tolerantelor foarte mici (jocuri de 1-2-3 sutimi īntre lagăr si ax). Personal nu as folosi un astfel de adaos si am folosit strungul SP mai bine de un an fara probleme folosind doar uleiul de compresor.
PS: legat de problema cu forumul, eu am reusit de la a doua īncercare sa pun postul asta. Mda..nu este in puterea mea sa fac nimic.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Buna treaba cu manivela. Eu nu am filetat mai mare de 8 cu tarodul sau filiera pe strung tot din cauza lipsei de putere sau a curelelor care alunecau. Trebui totusiretinut ca strunguletul este unul de mecanica fina, deci nu avem ce sa-i cerem prea mult. Referitor la suruburile de la portcutit cauta șuruburi cu cap imbus si cheie imbus T...ar fi mai usoara manevrarea lor
4.4KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Si varful suruburilor ar trebui polizate conic, altfel se deformeaza si nu mai ies, eu am cumparat suruburi calite, minim 8,8( scrie pe ele)
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Buna precizarea! Personal le strunjeam filetul in capăt pe o lungime de 2mm...doar avem strung Ca si imbus, asta ar merge de minune:
6.5KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
barosul
MESTER
Din: bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 94
|
|
sorin renato a scris:
Si varful suruburilor ar trebui polizate conic, altfel se deformeaza si nu mai ies, eu am cumparat suruburi calite, minim 8,8( scrie pe ele) |
Eu am gasit suruburi grupa 12.8 si este cu totul alceva,la strungul meu la portcutit merg numai suruburi M5 si pana sa le garesc pe astea grupa 12.8 tot aveam probleme cu deformarea.
|
|
pus acum 10 ani |
|
djseba
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 88
|
|
la port cutit cele mai bune suruburi sunt cele cu patrat forta la 90grade este cel mai greu de deformat si cea mai rezistanta (povestea cu surubul trapezoidal sau patrat), acum parerile sunt impartite la capitolul convertizoare eu raman la parearea mea (ca si masinile cu calculatoare,ecu ) sunt niste porcarii inutile care fac totul mult mai complicat si lipsit de fiabilitate , ador sa folosesc lucrurile asa cum au fost gandite (ca e vorba de trifazic, ca e vorba de masini pe carburatie )
referitor la schimbarea de sens este in targ la obor un intrerupator ~gen~ care iti schimba sensul, trafazat sau monofazat ,
strungu nu il strici dar capata uzura... ca nu ai ce strica.... prea rau....
referitor la problemele forumului as fi dispus sa contribui la mutarea lui pe o pagina dedicata cu domeniu dedicat ba poate sa finantez asta in totalitate doar daca voi sunteti de acord toti, cred ca e vorba de 100 eur... numai daca doriti si voi
Modificat de djseba (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Astazi am dat filet interior M10 si cu pas de 1,5 si cu pas de 1 in inox pe lungime de 22mm...a mers mai greu dar a mers, fara manivela probabil ca ar fi fost imposibil. Suruburile de la portcutit sunt din alea negre calite, maine incerc sa scot unu sa vad daca e umflat vre-un pic, daca simt ceva le strunjesc putin in bot. Suruburile sunt cu cap hex de 13, am un T cu cheie de 13....merge ca uns. Am observat ca la debitare, filetare in inox...universalul tinde sa ridice piesa pe cutit, am un joc, din care suruburi il fac sa dispara?
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Unde ai joc si cum il sinti? Te-ai concultat cu socrul? La experienta lui, sigur iti poate da explicatii. in privinta strungului te ajutam noi, insa in privinta prelucrarii propriu-zise cred ca e mai bine sa apelezi la el. la inox e belea cu taisul, daca nu e forma maxima, e chin mare sa scot ceva din inox. Mai conteaza si cum se comporta la aschiere, eu ma razboiesc cu unul moale ( e usor de prelucrat) ca sa nu se sfasie/smulga suprafata, cu emulsie din plin si parca tot se incapataneaza sa faca ce vrea el...
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
asa am facut, am intrebat pe socru meu si am gasit 3 probleme: 1. bacurile nu strangeau bine pe varfuri - rezolvat , rectificat bacuri 2. universalu parca avea o urma de joc cand trageam tare cu mana de el - rezolvat, mi-am dat seama cum e cu piulitele pe lagarul conic, una se desface cealalta se strange 3. am un joc la sania portcutit, cand e data in partea dinspre universal si cand intra cutitu in material are un joc in jos desi cele 2 piulite care o strang sunt bine stranse, nu am avut timp sa verific , sau a prins vreun span sub sanie cand am montat-o, sau nu e plana si trebuie facut ceva
Modificat de crysst (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am rezolvat si problema cu jocul la sania portcutit, o foaie de tabla de 0,3 mm
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
E bine daca ai rezolvat așa. Și eu am avut problema asta si cred ca e o problema de design/constructie. Cele doua șuruburi de sase care prind sania portcutit de sania transversala stau īn canalul acela destul de firav si la solicitări mai mari forțează si deformează buza canalului. Cel puțin așa am avut eu impresia cand lucram cu SP-ul. Īncă o data ne aducem aminte ca este strung de mecanica fina si chiar daca poate mai mult, trebuie tratat cu grija In rest nu are probleme.
Ceva lucrari făcute? Un dispozitiv de strunjire sferic?
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
Dispozitivul de strunjire sferic este facut de mult, din lipsa de materiale mai dure l-am facut din dural, nu stiu cat va rezista , dar in momentul asta face bile, am facut deja o bila pe care am pus-o in locul unui maner mic la dulap care s-a rupt si una care a inlocuit bila de plastic / ebonita, care era baza lampii mele de banc si care s-a spart la un moment dat...maine pun si o poza doua, intre timp mi-am mutat strungul in interior.
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
am urmatoarea dilema, vreau sa fac un filet englezesc....de 19, rotitele le am 55, 57, 30 SI 65, problema este unde pun rotita de 65.....ca la metric e aia mare de 100....care nu se poate inlocui
|
|
pus acum 10 ani |
|
cnc-3000
Administrator
Din: neant
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 808
|
|
Din pacate, personal, nu stiu să răspund
|
|
pus acum 10 ani |
|
djseba
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 88
|
|
nici eu nu stiu exact trebuie sa cauti un manual al strungului tau.... la al meu foarte rar ai nevoie sa intorci o roata dintata, de pe o parte pe alta si asta explica in capacul care le acopera este stantat pe o placuta de aluminiu in interior, 19 lu nenea witfort sau cum ai spus tu englezesc sau imperial este cel mai des intalnit pana acum de mine, pe tablea strungului meu are combinatie unica de manete adica pe randu unde e 19 asta nu mai e nimic nici nici in sus jos nici in staga dreapta, .... aparent e cu dichis 19 asta
|
|
pus acum 10 ani |
|
djseba
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 88
|
|
apropo de filete tocmai am terminat 30 de interioare si 30 de exterioare de filete metric 45 cam cat o incheetura asa ) mai am 15 si 15 ultima transa...
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Pentru filet imperial se inlocuieste 100 cu 65, pentru inlocuire se desurubeaza surubul din centrul dispozitivului planetar iar ansamblul culiseaza pur si simplu, fiind tinut pe ax de o pana( sper ca tin minte bine). Cu ocazia asta poti sa demontezi si ansamblul, sa arunci o privire in el sa te lamuresti de ce nu cupleaza eficient satelitii. Scuze pentru intarziere. Nu ai cumva dubluri pentru pinioanele imperiale? Nu gasesc pe nimeni sa imi faca...
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|
crysst
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 102
|
|
nu imi dau seama care surub in centrul dispozitivului planetar pun cateva poze poate imi poti indica despre care este vorba....
nu am dubluri, cel putin nu in rotitele alea originale, posibil in celelalte rotite , alea din stanga, vezi poza:
|
|
pus acum 10 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Surubul se gaseste in centrul rotii randalinate. Il scoti afara cu tot ansamblul planetar. In locul lui intra pinionul 65 cu pana aferenta. Pinioanele imperiale: 72, 64, 70, 57, 55 ( doua bucati) .Am pus fotografie cu tabelul , tin minte. 80 e pentru filet cu pas 4 mm, filetul de pe axul strungului.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 10 ani |
|