forumul prelucratorilor prin aschiere
Un loc pentru pasionatii prelucrarilor prin aschiere unde pot cere/oferi sfaturi si impartasi din experienta lor.
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
forumul prelucratorilor prin aschiere | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FORUMUL PRELUCRATORILOR PRIN ASCHIERE
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Thedark15
| Femeie 24 ani Bacau cauta Barbat 24 - 46 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Mai īntāi să mă prezint: mă numesc Mihai Nanu, sunt din Pitești jud Argeș, am 37 de ani și de meseirie sunt chimist, dar nu profesez. Sunt pasionat de out-door, de arme albe, trăirea īn natură, arcuri, motociclete, diverse meștereli: puțină metalurgie, puțină fierărie, puțină tāmplărie, puțină lacătușerie... Posed un garaj de 18 mp, pe care eu il numesc atelier; singurul lucru care aminteste ca este un garaj este motocicleta parcata in el; multumesc sotiei ca m-a inteles si ca m-a ajutat sa-l cumpar Cand vreau sa ma relaxez cobor intotdeauna la atelier si mai mesteresc cate ceva. Am achiziționat acest strung prin luna decembrie. Īntre timp a fost desfăcut, curățat de rugină și de vopsea. Afișez pozele cu el făcute īn ziua achiziționării.
Modificat de mishu_canishu (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Asta era starea īn care l-am adus la atelier
54.7KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Poză cu motorul și multiplicatorul
27.8KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Poză cu păpușile mobile
26.9KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Tabloul electric original
31.9KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Luneta mobila și o piesă care nu prea știu la ce folosește, pare că se potrivește īn locul flanșei de la universal
22.8KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
De aici īncolo īncepe dezmembrarea pentru recondiționare
Batiul curățat de vopsea cu Decanol Super de la Policolor, rācāit la șpaclu, scrapper și perie de sārmă; apoi cu Power File curățat tot grundul la luciu metalic
33.5KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Capacul de la fulii și carterul pinioanelor, curățate īntocmai ca și batiul
62.2KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Capacul de la carterul pinioanelor, curățate ca și celelalte.
55KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Subansamblul complet al căruciorului mobil curățat prin lustruire pe pāslă cu pastă verde de crom Oricum mai trebuie insistat
48.1KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Tava de șpan curățată la luciu metalic
61.8KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
De acum īnainte am nevoie de ceva ajutor. Ca de exemplu unde pot face sau de unde sa achiziționez pinionul de antrenare pentru avansul automat, cel prin care trece axul avansului automat?
|
|
pus acum 8 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Bun venit! Pentru inceput va spun ca eu n-as fi folosit pasta abraziva pe strung. Perie de sarma si multa motorina pentru indepartat rugina fina rezultata. Abrazivul ala a intrat pe unde nu trebuie. Dar asa as fi facut eu, strungul meu e relativ " nou", nu folosesc nici o forma de abraziv in camaruta unde l-am inghesuit. Dispozitivul de langa luneta fixa e un disc din fonta pentru lustruire, se incarca cu abraziv pentru a planeiza/lustruit o piesa. Nu recomand asa ceva, in schimb eu l-am folost la altele, cu ajutorul benzii dublu adezive. In caz ca aveti pinioanele necesare, cel de pe axul de filete e un Z100m pinion modul 1 cu 100 dinti pentru fitele metrice. Pentru filete imperiale are 65 dinti. Intamplator, pinionul Z100 este incorporat intr-un ansamblu planetar, care reduce rotatiile de la 20 la 1, dar doar pentru avans automat. Cred ca e imposibil de cumparat sau confectionat asa ceva. Alte accesorii?
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
sorin renato a scris:
Bun venit! Pentru inceput va spun ca eu n-as fi folosit pasta abraziva pe strung. Perie de sarma si multa motorina pentru indepartat rugina fina rezultata. Abrazivul ala a intrat pe unde nu trebuie. Dar asa as fi facut eu, strungul meu e relativ " nou", nu folosesc nici o forma de abraziv in camaruta unde l-am inghesuit. Dispozitivul de langa luneta fixa e un disc din fonta pentru lustruire, se incarca cu abraziv pentru a planeiza/lustruit o piesa. Nu recomand asa ceva, in schimb eu l-am folost la altele, cu ajutorul benzii dublu adezive. In caz ca aveti pinioanele necesare, cel de pe axul de filete e un Z100m pinion modul 1 cu 100 dinti pentru fitele metrice. Pentru filete imperiale are 65 dinti. Intamplator, pinionul Z100 este incorporat intr-un ansamblu planetar, care reduce rotatiile de la 20 la 1, dar doar pentru avans automat. Cred ca e imposibil de cumparat sau confectionat asa ceva. Alte accesorii? |
Din discul acela de fontă aș putea să-mi fac flanșă de prindere pentru universalul de 125, sau să mai caut material și să las discul pentru ce a fost el gāndit?
|
|
pus acum 8 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Discul e subtire, mai debraba cautati un strungar sa confectioneze careva " piulite" , ca tot aveti axul la dispozitie. Se gasesc de cumparat, noi, de la un tip din Cehia, la 50 euro plus transport( vre-o 20 euro). Cam prea scump, intr-adevar.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 8 ani |
|
jan_frizz
Membru nou
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 2
|
|
Salut ! Azi am achizitionat si eu un strung TOS - MN80. Am mai multe de facut pina il pun in functiune , dar marea mea problema e schimbarea curelei de transmisie. Nu stiu cum sa o scot. Ma poate ajuta cineva ? Multumesc !
|
|
pus acum 8 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Cel mai simplu ar fi sa o tai, daca e deteriorata. Ca sa pui alta curea trebuie sa demontezi tot axul strungului.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 8 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Daca e cazul va pot oferi informatii despre demontare si surprize.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 8 ani |
|
jan_frizz
Membru nou
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 2
|
|
Da , asa e , trebuie demontat axul si am inteles ca nu e chiar o treaba usoara. De fapt sa il demontez nu e prea greu dar sa il pun la loc am inteles ca e destul de dificil. Cred ca o sa iau o urea din aia care se poate pune fara sa demontez axul. Nu as vrea sa il stric fara sa apuc macar sa il folosesc .... Dar daca ma poti ajuta cu ceva informatii legate de demontare ar fi bine. Nu se stie cand o sa am nevoie. Multumesc.
|
|
pus acum 8 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Si eu vreau o curea dar depaseste 300 de lei. Deci, pentru inceput se face rost de un cilindru cre se va folosi drept cheie fixa pentru manevrat piulitele mari care tin lagarele. Se demonteaza levierul de inchidere a pensetei, impreuna cu " coarnele" de pe axul levierului. Se scoate cilidrul de pe capatul din stanga al axului si se pun deoparte. Se slabesc de tot/scot piulitele lagarelor. Pentru lagarul din stanga va fi nevoie de un cleste de scos inele de siguranta. Se expandeaza la maxim lagarele dupa ce se deplaseaza cat mai mult in dreapta axul strungului. Se slabeste surubul de siguranta al piulitei care tine fulia presata catre dreapta( care de asemenea regleaza si kocul axial) Se slabeste piulita de pe ax si se scoate cat mai mult catre stanga. Problema de care m-am lovit eu a fost ca pana din stanga nu reusea sa se strecoare prin lagarul din stanga si a trebuit sa o pilesc putin. In permanenta se expandeaza lagarele cu ajutorul suruburilor din partea superioara. Putin care putin se strecoara axul prin lagar( de fapt prin lagarul din stanga, daca nu ma insel cel din dreapta iese cu tot cu ax) si prin fulie. Si cam asta e. La montaj, curatenie maxima, cureaua noua trebuie sa fie ferita de ulei.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 8 ani |
|
mishu_canishu
MESTER
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 16
|
|
Domnilor colegi de forum! Aş avea si eu nevoie de puțin ajutor!
1* Doresc sa cumpăr un convertizor de frecvenţă cu alimentare la 220 V și ieșirea de 380 V pentru un motor trifazat de 0,37 kW. Am citit și alte topicuri pe forum scrise de cei de au montat așa ceva pe stungurile lor, dar m-ar interesa efectiv o firmă, un model care se pretează la treaba aceasta.
2* Şi ar mai fi īncă ceva. Nu găsesc să cumpăr o vopsea epoxidică bicomponentă la volum mai mic de 5 litri. Domniile voastre cu ce aţi vopsit strungurile, ceva de genul amintit mai sus, o vopsea electrostatică sau ar mai fi şi alte variante la care nu m-am gāndit eu.
Vă mulţumesc anticipat!
|
|
pus acum 7 ani |
|
sorin renato
MESTER
Din: Galati
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 343
|
|
Din ce stiu eu nu se gasesc convertizoare care sa scoata 380v , scot trifazat 220 v intre faze, pentru ca( tot din ce am inteles eu), faza e fragmentata si impartita pe bucatele intre cele trei faze astfel formate. Am si eu o problema cu motorul si m-am interesat si mi-a fost recomandat unul de 2,2 kv , marca LG. 2,2 kv pentru a putea alimenta si alte motoare. Sugestia mea e sa se achizitioneze un convertizor care sa accepte o rezistenta de franare, pentru a evita resetarea frecventa a convertizorului. La vopsea nu ma bag, m ie imi place asa cum e al meu , " murdar" si patat.
_______________________________________ Tos MN80a full option
|
|
pus acum 7 ani |
|