forumul prelucratorilor prin aschiere
Un loc pentru pasionatii prelucrarilor prin aschiere unde pot cere/oferi sfaturi si impartasi din experienta lor.
Lista Forumurilor Pe Tematici
forumul prelucratorilor prin aschiere | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL PRELUCRATORILOR PRIN ASCHIERE

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Iasminica 25 ani
Femeie
25 ani
Arad
cauta Barbat
24 - 52 ani
forumul prelucratorilor prin aschiere / Strungul si SDV-uri ajutatoare / SP 81 - Pozitionarea corecta a rulmentilor de precizie (7008-cta p4)  
Autor
Mesaj Pagini: 1
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Va salut d-lor .
Am nevoie de sfatul dvs .
Cu ocazia  schimbarii curelei  de transmisie,  nu am stiut sa tin cont de pozitionartea corecta rulmentilor  drept urmare la introducere cu presa un rulment a cedat .
Pentru evitarea unor probleme (desfacerea rulmentilor) va rog a  sa-mi aratati cum se aseaza correct pe ax acesti rulmenti .
rulmentul desfacut l-am ,,reasezat,,  si cred ca nu afecteaza cu ceva axul .
Va multumesc anticipat .
atasez mai jos cateva poze cu aceasta lucrare .

corecta precizie (7008-cta p4) salut d-lor .am nevoie sfatul dvs .cu schimbarii stiut tin cont

44.8KB


pus acum 7 ani
   
balogm
MESTER

Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 32
Presa de rulmenti a cedat ori pentru ca era prea mica pentru rulmenti, ori de calitate ... ori pentru ca nu sau curatat axul,...

hai sa o luam logic cu rulmentii, banuiesc ca sunt trei rulmenti din care tu ai pus doi.
- C si D sunt excluse pentru ca un rulment se baga din stanga si unul din dreapta pe ax iar forta este transferata de la bordura dintre rulmenti, astfel in cat rulmentul din dreapta ar tinde sa se dezmembreze la forta axiala spre dreapta in cazul C si D
- cum nu ai nici o piulita pe arbore in partea stanga care sa tina rulmentul din stanga putem exclude si B
- deci ramane A pentru ca piulitele externe blocheaza inelele exterioare si apasa ambi rulmenti unul spre altul care se sprijina pe bordura din ax.(cel putin asa pare o bordura de reazem pe ax)

Asta e pe ghicite din ce am reusit sa deduc logic din poza ta.

Mult succes.


pus acum 7 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
ok
Va multumesc pt raspuns .
Cu stima IOAN


pus acum 7 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Va salut d-lor si multumesc cu aceasta ocazie userilor ,,balogm,, bommerang, sorin-renato si PL500 pentru ajutorul acordat .
In ultima  pagina  ,, 8 ,, al subiectului ,,Strungul meu SP80,, topic deschis de userul ,,bommerang,, am promis ca pe masura ce rezolv problema cu extragerea  rulmentului 6207   voi realiza si  cateva poze .
In final am terminat cu scoaterea rulmentului .

corecta precizie (7008-cta p4) salut d-lor multumesc aceasta ocazie userilor ,,balogm,, bommerang,

50KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Poza 1 extragerea sigurantei axului principal

corecta precizie (7008-cta p4) poza extragerea sigurantei axului principal

65.2KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Poza 2 scoaterea pinionului z-100

corecta precizie (7008-cta p4) poza scoaterea pinionului z-100

47.5KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
poza 3 pinionul z-100 eliberat de pe axul principal
poza 4 pinionul fix

corecta precizie (7008-cta p4) poza pinionul z-100 eliberat axul pinionul fix

45.6KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Dupa ce am extras pinionul z-100 ,am cautat cu atentie cine tine pinionul fix,  si am gasit acest surub notat cu 2 care numai dupa ce l-am incalzit a vrut sa iasa .
acest pinion a iesit relativ usor ,mai greu a iesit pinionul z 100

corecta precizie (7008-cta p4) dupa extras pinionul z-100 ,am cautat atentie cine tine pinionul

39.1KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Activitatea a fost finalizata urmand la o data ulterioara montarea axului principal.
Ma gandesc sa-i dau si o vopsea dar acum  vremea nu imi permite asa ca mai astept.
Pentru montarea rulmentilor 7008 este ok informatia userului balogm si chiar am gasit si o poza cu montarea corecta .
Pozitionarea se  numeste ,, spate in spate ,, se ia  in considerare ca fata fiind  este cea inscriptionata.
Atasez poza de mai jos .
In final va solicit si  cateva recomandari pentru vopsirea SP -ului  (nu le am cu spritz chitul) .
Va multumesc anticipat .
IOAN

corecta precizie (7008-cta p4) fost finalizata urmand data ulterioara montarea axului gandesc sa-i

33.9KB


pus acum 6 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Am revenit cu poze 
rulmentul din spate

corecta precizie (7008-cta p4) revenit poze  rulmentul din spate

35.6KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
introducerea rulmentului

corecta precizie (7008-cta p4)

39.3KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
continuare

corecta precizie (7008-cta p4) continuare

38.8KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
introducerea sigurantei

corecta precizie (7008-cta p4) sigurantei

42.8KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
set rulmenti precizie

corecta precizie (7008-cta p4) set rulmenti precizie

43.5KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
pozitionarea axului pentru introducere in locas

corecta precizie (7008-cta p4) axului pentru locas

49.2KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
sigurantarea axului

corecta precizie (7008-cta p4) axului

40.3KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
gata pt lucru

corecta precizie (7008-cta p4) gata lucru

42.4KB


pus acum 5 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
am folosit o presa improvizata o tija filetata cu discuri dimensionate pt  diametru exterior al rulmentilor  pentru introducerea axului si discuri pentru diametru interior pentru introducerea rulmentilor CTA  pe ax .
urmeaza reglaje .
Cu stima IOAN


pus acum 5 ani
   
AlinV
Membru nou

Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 2
Vă salut! De curānd am intrat și eu īn posesia unui  strung Sp81. Aveți idee pe unde as putea găsii cartea tehnică pentru acesta? Mulțumesc!

pus acum 2 ani
   
mecanicafina
MESTER

Din: Arad
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 49
Va salut, as fi curios ce bataie aveti la axul principal dupa schimbarea rulmentilor.

pus acum 2 ani
   
mecanicafina
MESTER

Din: Arad
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 49
Va salut din nou,    daca aveți doar 0,01mm bataie la ax e bine, să mai faceți o verificare și īn felul următor,  așezați comparatorul pe axul strungului și cu o bară metalică (un levier de ex. )făcīnd pīrghie ridicați īn sus pe ax și vedeți la comparator. (nu este suficien doar să invīrtiți axul strungului )
Ar fi fost foarte bine dacă SPul dv. era pe lagăre de bronz, (modelul SP80  este pe lagăre de bronz ) sīnt mult mai bune decīt pe rulmenți. Dacă nu veți avea de făcut lucrări de precizie o să vă descurcați, la debitări veți avea ceva vibrații,  să nu uitați și să reglați toate penele de la cărucior, sanie transversală și sania port cuțin.
Strungurile SP 80 au fost făcute la Fabrica de strunguri Arad și primele modele au fost cu lagăre de fontă, nu au fost reușite și apoi le_au schimbat pe lagăre de bronz, și le-au mai făcut și pe cele pe rulmenți cum e al dv.
Am văzut că ați văzut pozele cu strungul meu și acesoriile ce le am .   O zi bună.


pus acum 2 ani
   
esu
MESTER

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 24
Va salut si ,, la multi ani,, .
DA ,abaterea este mai mica nu am rezolvat total problema schimband doar rumentii.
In primavara ma apuc de revizia totala.Sursa de inspiratie topicurile de pe net
Daca aveti cateva sfaturi va ascult cu atentie .
Un algoritm de verificari etc .
Da are ceva vibratii .
Acest sp81 nu are o carte tehnica   sau nu am gasit cartea tehnica in care sa precizeze verificarile fapt pentru care tot netul sta la  baza.
Va multumesc anticipat .
IOAN

Modificat de esu (acum 2 ani)


pus acum 2 ani
   
dan5588
Membru nou

Inregistrat: acum 6 luni
Postari: 1
Salutare!
De curānd am achiziționat un strungulet modelul din topic..SP81. si am vrut sa folosesc sistemul de pensete de la MN80 pe care am lucrat.. am constatat ca desi nu are joc in lagare(rulmenti) are o bataie de 3 sutimi pe conul interior portscula, si pe cota rectificata exterioara.. si 5 sutimi bataie la capatul celalalt al axului.. La doua strunguri mn80 ce le avem la uzină,..desi sunt uzate maxim nu exista nici o bataie la lagare..
Intrebarea mea este: au rulmenții așa excentricitate din fabrică?.. sau axul strungului făcut la arad e un rebut si nu sunt concentrice cotele de rulmenți cu cele portsculă.


pus acum 6 luni
   
Pagini: 1  

Mergi la