forumul prelucratorilor prin aschiere
Un loc pentru pasionatii prelucrarilor prin aschiere unde pot cere/oferi sfaturi si impartasi din experienta lor.
Lista Forumurilor Pe Tematici
forumul prelucratorilor prin aschiere | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL PRELUCRATORILOR PRIN ASCHIERE

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexyindianca
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 53 ani
forumul prelucratorilor prin aschiere / Freze si dispozitive frezare / Masina de gaurit de precizie G-3R Fabricata la Suceava 1990  
Autor
Mesaj Pagini: 1
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
De curand am gasit in targul Obor o masina de gaurit de precizie fabricata la Suceava in 1990.
Are 2 viteze: 200 rpm si 18.000 rpm
Probabil e pentru industria electronica.
Motor 0,37 kw trifazic.
Prinderea mandrinei e pe con morse 0.
Am facut multe poze, le-am incarcat pe net si va ofer link spre ele.
Pe parcurs va voi si povesti, dar cel mai mult conteaza o imagine.


masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 curand gasit targul obor masina gaurit precizie

39.1KB


pus acum 11 ani
   
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
Nu este completa, pe partea stanga lipseste ceva, se vede o gaura in dispozitivul de reglaj, roata aceea mare gradata.

Demontarea e foarte importanta ca vad cum este realizat spindel-ul de viteza.
18.000 rpm e o turatie buna pentru un CNC, si poti atasa orice motor ai in lateral.

Ma bucur ca am achizitionat-o

Veti vedea in poze cum sunt asezati rulmentii 7001 in interiorul spindel-ului, de asemenea se vede cum se face translatia axului pentru a gauri.

Pana acum nu mi-a povestit nimeni ce e intr-o astfel de masina. Sincer, e un pas mare in constructia unui spindel faptul ca exista unul demontat.

masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 este completa, partea stanga lipseste ceva, vede

42.8KB


pus acum 11 ani
   
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
Spindel-ul are 4 rulmenti 7001, cate 2 la fiecare capat.
Dintr-un motiv necunoscut, rulmenti de sus s-au uzat . Prezinta niste zgarieturi pe camasa interioara si se simt tropaind la mana, parca ar avea nisip in ei.
I-am spalat, sters si pus vaselina noua si fac tot asa.
Trebuie inlocuiti.

Posibil sa fi fost prea stransi. Nu imi dau seama inca.

Dupa demontare, acum cand analizez incet fiecare componenta , vad ca un rulment in partea de sus nu calca corect pe ax, se sprijinea pe dantura de actionare, care are o cota mai mica decat arborele unde vin rulmentii.

masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 spindel-ul are rulmenti 7001, cate fiecare motiv

47.2KB


pus acum 11 ani
   
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
De asmenea acum am asamblat de proba axul si rulmentii sa vad cam cum arata.
Va atasez poze.

Sincer, e ceva de mesterit, dar merita.

Pe sistemul asta o sa imi construiesc pentru inceput un spindell de rectificat.
Astazi m-am cam chinuit sa repar conul morse 0 pe care l-am deformat cand am desfacut rulmentii.


masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 asmenea acum asamblat proba axul rulmentii vad

48.2KB


pus acum 11 ani
   
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
Cand voi continua demontarea pinionului ce actioneaza cremaliera si a celorlalte pinioane si melci va voi atasa pozele.

Sper sa fie de folos cuiva pozele, sa-si repare sau sa-si construiasca diverse dispozitive.

masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 cand voi continua demontarea pinionului

43.6KB


pus acum 11 ani
   
andreigradu
MESTER

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 55
Am reusit sa o termin de demontat.
Foarte interesanta.

Anzamblul de avans fin e facut cu acel melc care roteste un pinion. A se vedea forma pinionului si tratamentul melcului, e o acoperire violet/roscat.

Arcul care intorcea axul in pozitia de zero, adica sus, e rupt. In carcasa a patruns mizerie pentru ca frezorul a strapuns carcasa si acum comunica cu golurile din mijloc si intra praf, apa, mizerie.

Axul de avans al cremalierei este si el tratat la fel violet/roscat. E sustinut pe 2 rulmenti 6002, fara capace si a intrat mizerie la ei, acum trebuie schimbati, voi pune uni cu capace din plastic/cauciuc ca sa nu mai intre apa.


Acum vazand ce e in interior imi dau seama ca jocul la cremaliera e luat de acea lamela elastica ce se gaseste intre axul culisant si cremaliera.
Practic acolo nu poti strange la maxim cele 2 suruburi M4 de fixare, deci nu suporta solicitari foarte mari la avans de gaurire.

masina gaurit precizie g-3r fabricata suceava 1990 reusit termin avans fin facut acel melc care

65.7KB

Modificat de andreigradu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
cnc-3000
Administrator

Din: neant
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 808
Interesanta masina de gaurit. Se vede insa "calitatea" romaneasca in executia ei. Daca luau putin bavurile din turnare cu pila arata mai normal.
Banuiesc ca precizia ei era in executarea gaurilor la o adancime bine stabilita.
S-ar putea transforma intr-o masina de frezat insa doar pentru metale moi sau freze foarte mici in diametru.


pus acum 11 ani
   
ola_nicolas
MESTER

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 123
In activitatea mea, am intalnit o masina de gaurit cu platou magnetic produsa de asemenea la Suceava, purtand codificatia MGM23. Ea era destinata debitarii prin gaurire a tablelor groase din otel si putea utiliza burghie pana la diametrul de 23 mm. Sunt de asemenea in posesia unei masini de gaurit manuale cu motor trifazat de 370 W, pe care intentionez in viitor sa o atasez unui suport cu coloana si cu sistem de avans. Poate utiliza burghie cu coada CM2, de pana la 23 mm in diametru, sau o mandrina rapida de 16, sau mai mare. Are de asemenea doua turatii, insa diferenta dintre ele nu este de acest ordin de marime.

Modificat de ola_nicolas (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la