Parerea mea e sa-i dai bicccceee!!! Sunt(stiu) strunguri care au fost luate de la REMAT, intr-o stare deplorabila, aruncate din masina, pinioane sparte, ghidaje strambe, etc., functioneaza si azi in mici ateliere, CARE PRODUC BANI!!! Iti pun si niste poze ca sa nu-ti pierzi elanul prea tare!!! Ti s-a spus pe aici - pune motorina pe el! Pune motorina in galeti! Da, stiu, costa! Dar pune piesele in motorina si revin-o cu curatatul CU PERIA DE SARMA moale, dupa 2-3 zile. Ghidajele cum spunea si nenea OLA, curata-le in MARE, iar partea ''lucioasa'' o vei dobandi prin ''munca'', dupa cateva ore bune de strunjit, plimbat sania pe ULEI, sa vezi ce se curata.
Pune piesele in motorina si lasa-le cateva zile, pe alea mai ''stricate'' mai mult!
Eu am patit ceva in genul pinolei tale, cu un universal. Dupa o saptamana de stat in FERUGINOL, spalat, frecat, inapoi la Feruginol alte 24 de ore, din nou spalat, frecat, timp de o saptamana am tot repetat chestia asta si universalul tot blocat era! L-am pus in motorina si intre timp ma gandeam cum sa fac rost de bani sa-mi iau alt universal. Dupa 2 zile de stat in motorina, l-am scos afara si l-am fortat cu cheia lui, si ghici ce s-a intamplat? ... Functioneaza impecabil!!!
31.08.2012
54.9KB
introducerea sigurantei
30.04.2018
42.8KB
Dupa mai multe ore de chin si o galeata de span am reusit sa termin toate talpile.
08.04.2012
31.4KB
Diferite pensete (bucșe elastice )
Mai am pensete cu diferite dimensiuni, setul complect sa dat.
16.04.2020
76.1KB
Am reinceput sa lucrez la proiectul acesta avand cateva zile libere si a iesit asta.Avansez incet dar sigur :))))
02.10.2012
57.2KB
Tabloul electric original
25.02.2016
31.9KB
Deocamdata o sa merg cu turatia asta...sa zicem de 700, care asa este, mare ptr otel, pana la urma dar asta pe viitor o sa mai fac un ax cu doua fulii, fulia mica de la motor va angrena un mare intermediara, iar cea mica de pe intermediara o va angrena pe cea a axului....si asa o sa am vreo 200-300 turatii, chestia cu pornitul o mai rumeg, merge si asa doar ca daca uit sa scot firul de pe ajutatoare...se arde bobina, asa am mai ars-o o data din necunostere :( ...pentru freza eu zic ca se va rigidiza, deja mi se pare rigida, nu stiu ce greutate va fi pe cele doua tevi...daca voi constata ca se curbeaza...voi punde ceva sub, mai pun cateva poze, in garaj nu este prea multa lumina...iar blitzul de pe telefon...slab
20.05.2015
29.3KB
tot o chestie pentru filetat: sablon de 60 grade, facut cu o freza disc de 0,7mm utilizand raportorul strungului. a iesit foarte precis( am un microscop de masurare MM1 facut de IOR)
urmeaza sa fac (din alama, acum ma folosesc de unul din carton) un sablon de 30 de grade pentru alinierea cutitului cu universalul. e vorba de un unghi exterior, nu unul interior, cu care verific unghiul cutitului.
29.06.2013
21.5KB
Achizitionata de pe internet utila la ascutit cutite de gealau sau la dalti de tamplarie,sotia este inebunita de cutitele de bucatarie ascutite pe aceasta masina
20.10.2011
35.1KB
pic7
24.11.2011
47.1KB
Ciudatenia de ambreiaj pe con:
02.08.2012
31.4KB
Poze divizor inclinabil pe doua axe...
23.03.2013
41.6KB
Detalii danturare pinion ...
11.07.2012
27.4KB
O potrivire perfecta :)
15.05.2012
34.8KB
S inca o fotografiehttp://
30.10.2014
37.7KB
Vazut de sus:
21.01.2012
27.6KB
vedere catre baza care se aseaza probabil pe un suport, suport sub care se aseaza obiectul de masurat. ar trebui sa aiba o lampa micuta, are nevoie de lumina multa
10.08.2013
22.6KB
Strung cu bancul metalic original, Geetech,cu urmatoarele caracteristici:
Putere 500 W
Lungime totala 1000 mm.
Universal de 100 mm.
Diametrul maxim de strunjit 220 mm.
Distanta intre varfuri 400 mm.
Toate tipurile de filete inclusiv metrice de 0,50 #0,75#0,80#1# 1,25# 1,5# 1,75# 2# 2,5# 3 mm.
Inversor de sens.
Maneta pentru detensionarea curelei pentru schimbarea rapida a vitezelor.
Avans automat.
Scala pentru vizualizarea avansului.
De mentionat ca schimbarea vitezei de avans, implicit schimbarea tipului de filete se face din maneta cutiei de viteze fara a fi nevoie sa fie montate sau demontate rotile dintate pentru filete.
Functionare absolut perfecta si incredibil de silentios.
Pe siteurile de specialitate il gasiti cu pretul de 1852 $. Pretul cerut de mine este de 4800 lei.
Predare si proba doar la mine acasa, datorita greutatii nu trimit in tara.
Mai multe poze pe olx.
30.04.2015
39KB
Intre timp am curatat si universalul romanesc de 125 mm. Am pus o perie rotativa pe polidisc si am muncit mai bine de 1 ora . Am udat cu motorina si am tot frecat pana a inceput sa se vada curat.
Nu am apucat sa curat in interior pe canalele de culisare a bacurilor. Acolo am vazut ca merge cu o pila fina si sters cu motorina. Un bac merge lin, altul se intepeneste aproape de capat, iar ultimul nu intra deloc. E mizerie/rugina in interior.
Am si o minifreza cu perie de sarma, eventual incerc si cu ea dupa ce curat grosul cu pila.
Poze aici.
Am reusit sa tai si placa de 8 mm pentru a realiza clemele de prindere pe platou. Gaurile se dau bine, filetul merge bine, rezultatul e bun. Doar ca am taiat 3 cote: 50x10 mm , 50x12mm si 50x15mm, se pare ca ultima cota e cea mai buna.
17.05.2012
42.4KB
sdfasdfd
08.08.2012
65.5KB
Am vrut sa dau jos si papusa fixa de pe batiu dar nefiind pe ghidaje (ghidajele prismatice se opresc pana in papusa) nu stiu daca afecteaza aliniamentul si cum as putea sa-l refac in cazul in care o demontez.
Pana una alta tot (in afara de papusa) a fost dat jos de pe strung.
29.07.2012
40.5KB
imaginea reticolului sau ce se vede cand bagi ochiul in microscop.
raportorul se poate roti complet, 360 de grade, fata de piesa. vernierul raportorului, vizibil in dreptul diviziunii 0 grade , se misca doar in lateral, impreuna cu vernierul riglei, deci citirea se face doar in pozitia aceasta.
rigla de masurare , de 11 mm lungime se misca spre dreapta 1 mm fata de piesa. vernierul riglei se misca pe toata lungimea riglei. vernierul masoara sutimile de mm. rigla este insciptionata pe acceasi sticla cu raportorul, rotirea raportorului determina rotirea riglei. vernierul riglei insa este fix, nu se roteste.
exista niste marcaje de aliniere, in centru un cerc micut si niste semne = la 0, 90, 180, 270 grade
10.08.2013
16.7KB
Pentru ca este a doua oara cand fac o astfel de flansa de adaptare, de data aceasta am folosit urmatoarea metoda. Dupa ce am realizat discul am strunjit cu el prins in universal (cum se vede in poza de mai sus) adancitura de 55mm diametru pentru a se aseza/centra pe platou. Dupa ce am terminat de strunjit discul era foarte incins. Am dat jos universalul de 80 de pe platou si am racit platoul in apa cat mai rece si am fortat flansa pe platou. Cu putina insistenta a intrat si s-a asezat foarte bine. Am dat semnele pentru gaurile de fixare, am dat jos flansa si am gaurit-o facand filet de metric 6 la gauri. Din pacate a trebuit sa dau doua seturi de gari pentru ca prima data am reusit sa rup un tarod in gaura... :rusine: In final am repetat procedura de incalzire a flansei si racire a platoului, le-am unit si le-am prins cu cele trei suruburi de sase.
05.12.2011
38.7KB
Frezare pentru corecterea crabotilor pinioanelor.
25.02.2012
42.3KB
Incearca sa ascuti cutitul in forma din poza, "cu holker", si spanul va iesi spiralat si nu sub forma de ate sau fan.
Degajarea in cutit sau holker-ul il faci pe coltul pietrei de polizor.
Este o ascutire profi si vei fi incantat de rezultat.
Ca sa nu strici cutitul te poti antrena pe o bucata de fier pana-ti iese.
24.02.2012
35.9KB
Nu stiu care e treaba cu bronzu' , se zice, vis a vis de rulmenti, ca asigura
precizii mai bune (probabil faptul ca se pot strange mai facil).
Insa (tot spre deosebire de rulmenti) lagarele cu alunecare trebuiesc gresate
foarte des. Strungurile foarte vechi aveau niste ,,paharute" din sticla sau metal
in care se introducea rezerva de ulei si (probabil printr-un orificiu calibrat) asigurau
permanent ungerea.
Desi sistemul pare desuet mi se pare extrem de practic si fiabil.
Exemplu:
31.08.2012
33.3KB
Strunjirea locasului pentru filiera cu un cutit de interior din otel rapid (de fapt este un cutit forjat facut in fosta Steagu Rosu Brasov).
15.05.2012
33.1KB
Deschid acest topic pentru strungul sp 80 pe care il voi achizitiona momentan m-am apucat de strans materiale pentru masa strungului precizez ca osb are grosimea de 2.5 cm deci nu cred ca este nevoie sa il pun in doua pt blatul mesei
06.07.2012
4.6KB
Ieri am construit si eu propriul motor oscilant cu abur.
Asta a iesit...
Am sa pun mai multe poze din faza constructiei.
31.12.2011
26.4KB
Foarte frumos si exagerat de curat, vorba gcom61 "nu cred ca se poate lucra intr-o asa ordine".
Eu ma straduiesc de doi ani sa pun in functiune un strung german "old de old"si nu am timp. Un amic mi-a sugerat sa-l schimb pe un MN80 /SP 80 (la care am lucrat), voi incerca.
30.10.2014
44.7KB
si...
21.01.2012
34KB
Am realizat o piesa ajutatoare pentru centrare carcasa pe platou. Se aseaza in golul din mijlocul platoului si pe dornul de 8,5 care se vede ridicat se aseaza carcasa cu gaura facuta anterior conform masuratorilor.
A fost foarte utila.
Am realizat gaura de 21 mm din carcasa de aluminiu numarul 2 , in care se aseaza bucsile.
M-am apucat si de bucsi.
Le voi face pe toate 6 dintr-o prelucrare.
Acum am degrosat materialul de la 35 la 25 mm din 2 treceri cu cutitul din imagini si a mers bine. S-a incalzit bara de bronz tare de tot, aproape sa nu mai tii mana pe ea. Oricum e mult mai bine sa iei material mult cu avans mic.
Din stadiul in care e acum bara voi face cele 6 reduceri de diametru la 21mm pe bara, apoi scot papusa mobila/conul de centrare, dau gaurile de 14 si tai bucsile.
29.03.2012
47.6KB
Am pus universalul intr-o punga cu ziplock si l-am bagat intr-o galeata cu apa incinsa. Am facut semne pe flansa pentru prinderea universalului, i-am dat cel trei gauri de fixare de 6,5mm si am lasat-o sa se raceasca bine. Dupa 10 minute am scos universalul din apa calda si l-am fortat pe flansa. A intrat foarte fix. L-am prins in cele trei suruburi si gata... :zzz:
05.12.2011
33.6KB
am dato
16.04.2020
40.9KB
Am tot uitat sa postez si "scula" asta. Pentru a putea strange piulitele care fixeaza bucsile pe axul masinii, am adaptat o banala cheie reglabila prin gaurirea uneia dintre falci si montarea unui stift in gaura. Fiind reglabila pot strange/desface si piulita care strange fulia pe axul masinii. Altfel, aveam nevoie de doua tipuri de chei pe care nu am reusit sa le gasesc in targ.
20.12.2011
36.7KB
Frezare pentru corecterea crabotilor pinioanelor de la o cutie de viteze de motociclete motocros HONDA.
Material otel calit si cementat, duritate 50...55HRC, frezare cu freza de 2mm diametru din carburi metalice, VHM.
25.02.2012
40KB
Gata masa :hi:
10.06.2012
48KB
Setul de patroane originale (pensete )a strungului.
12.04.2020
38.1KB
sds
08.08.2012
48.4KB
Am facut un "flycutter", am gasit prin targ doua piese cilindrice pe care le-am luat cu gandul de a face un astfel de dispozitiv.